İkamet İzni

İKAMET İZNİ

ÖĞRENCİ İKAMET İZNİ                                                                              

29 Kasım 2023 tarihinde yürürlüğe giren Yükseköğretim Kurumu (YÖK) Başkanlığı ile İçişleri Bakanlığı arasında yapılan protokole istinaden; öğrenci ikamet izni başvurusunda bulunan üniversitemiz (ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora) progrmlarından birine kayıtlı olan öğrencilerimizin, öğrenci ikamet izni başvurusu yaptıktan sonra ikamet izni öğrenci kayıt formuyla birlikte aşağıda belirtilen belgeleri randevu tarihini beklemeksizin en kısa süre içerisinde üniversitemizin ilgili birimlerine (Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı veya Uluslararası Öğrenci Ofisine) teslim etmeleri gerekmektedir.

İKAMET İZNİ BAŞVURUSUNDA İHTİYACINIZ OLACAK BELGELER

1.Başvuru Formu: 

Bu form, e-İkamet sistemi üzerinden ikamet izni başvurunuzu tamamladığınızda sistem tarafından oluşturulur. Başvuru formunun çıktısı alınarak tarafınızca veya avukatınız tarafından vekaletname ile imzalanması gerekmektedir.

2. Pasaport veya Pasaport Yerine Gelen Belgenin Aslı ve Fotokopisi:

Talep edilen ikamet izni süresinden 60 (altmış) gün daha uzun süreli pasaport veya pasaport yerine geçen belgenizin olması gerekmektedir. Pasaport veya pasaport yerine geçen belgenin fotokopisi (Kimlik bilgileri ve fotoğrafın bulunduğu sayfalar ile giriş-çıkış ve vize bilgilerini gösteren işlenmiş sayfalar) (Belgenin orijinalinin randevu gününde yanınızda olması gerekmektedir).

3.Dört Adet Fotoğraf: 

Son 6 ay içinde çekilmiş, arka fonu beyaz biyometrik fotoğraf olmalıdır.

4.Geçerli Sağlık Sigortası: 

Sağlık Sigortası Belgesine ilişkin aşağıda sıralanan belgelerden durumunuza uygun olan sadece bir tanesini yanınızda getirmeniz yeterli olacaktır.

4.1. Üniversiteye ilk kayıt tarihinizden itibaren 3 ay içerisinde “Genel Sağlık Sigortalısı” olmak için   Sosyal Güvenlik Kurumuna başvuruda  bulunmanız gerekmektedir. Başvuruya ilişkin e-imzalı veya imzalı, kaşeli belgeyi ikamet izni başvurunuzda kullanabilirsiniz. İl Sosyal Güvenlik Müdürlüklerine  başvurarak bu belgeyi almanız gerekmektedir.

4.2. İlk kayıt tarihinden itibaren 3 ay içerisinde Genel Sağlık Sigortasına başvurmamanız durumunda özel sağlık sigortası yaptırmanız zorunlu hale gelir.

4.3. İkili Sosyal Güvenlik Anlaşmaları kapsamında Türkiye'de sağlık hizmetlerinden yararlandığınızı belirten il sosyal güvenlik müdürlüklerinden e-imzalı/imzalı ve mühürlü/damgalı belge ibraz etmeniz durumunda bu belgeyi ikamet izni başvurunuzda da kullanabilirsiniz.

4.4. Sosyal Güvenlik Kurumundan almış olduğunuz e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü provizyon belgesini de ikamet izni başvurunuzda kullanabilirsiniz.

5. Öğrenci Belgesi:

Kayıtlı olduğunuz üniversiteden alacağınız bu belgenin e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli olması gerekmektedir.

6.Adres Bilgilerinizi Gösteren Belge:

Ülkemizde hak ve hizmetlere erişebilmeniz için sizinle iletişime geçmemiz çok önemlidir. Adres bilgi ve belgelerinizin güncel, açık ve anlaşılır olması gerekmektedir (Örneğin; yurtta kalıyorsanız yurt yönetiminden imzalı/kaşeli belge almanız, kiracı olarak kalıyorsanız yurt yönetiminden imzalı/kaşeli belge almanız gerekmektedir). (noter tasdikli kira sözleşmesi vb. olmalıdır.)

7. İkamet İzni Kart Ücreti:

Kart ücreti tutarı İkamet İzni Başvuru Formunuzda yer almaktadır. Bu tutarı yetkili Finans Kasiyerlerine veya yetkili bankalara yatırmanız ve dekontu başvuru formuna eklemeniz gerekmektedir.  (Göç İdaresi İkamet Tezkeresi Harcı Ödeme için buraya tıklayınız.)  (Ödeme yaptıktan sonra dekontu indirmenize dikkat edin!)

8. E-tebligat (UETS) adresi: (İkamet uzatma başvurusu yapacak olanlar)   buraya tıklayınız. 

9. 18 yaşından küçük yabancılar için:

 vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge eklenmeyecektir.)

E- İkamet

-İKAMET İŞLEMLERİ için buraya tıklayınız.

-İkamet başvurusu sürecine ilişkin broşür için buraya tıklayın.

Öğrenci İkamet İzni Başvurusu Nasıl Yapılır?

1/Türkçe.         2/İngilizce.        3/Arapça.     4/Almanca.      5/Rusça. 

İlk Başvuru Süreçleri:

İlk kez oturma iznine başvuruyorsanız buraya tıklayın.Sayfanın sağ üst kısmındaki Dil seçeneklerinden birine tıklayarak sayfanın “Dilini” değiştirebilirsiniz.

İkamet İzni Süresinin Uzatılması Başvurusu:

 İkamet izni uzatma başvurusu için buraya tıklayınız .Sayfanın sağ üst kısmındaki Dil seçeneklerinden birine tıklayarak sayfanın “Dilini” değiştirebilirsiniz.

Sağlık sigortası

Genel Sağlık Sigortası (GSS) Sosyal Güvenlik Sağlık Sigortası için buraya tıklayınız,

Uluslararası öğrencilerin sağlık giderleri öğrencinin yaptıracağı sağlık sigortası kapsamında olacak ve kendileri tarafından karşılanacaktır.

Genel Sağlık Sigortası (GSS), ülke genelindeki herkesin sağlık hizmetlerinden yararlanabilmesini sağlamak amacıyla kurulan hizmeti ifade etmektedir.

Ülkemizde öğrenim gören tüm uluslararası öğrenciler, öğrenim gördükleri üniversitelere ilk kayıt yaptırdıkları tarihten itibaren üç ay içerisinde Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü/Sosyal Güvenlik Merkezine yazılı talepte bulunmaları halinde genel sağlık sigortalısı olarak kayıt altına alınmaktadır.

Genel Sağlık Sigortası (“GSS”) Başvurusu İçin Gerekli Evraklar;

– Öğrenci Belgesi

– Pasaport

– İkamet İzni

 ÖĞRENCİ İKAMET İZNİ BAŞVURUSU EVRAK TESLİMİ BEYAN BELGESİ:

 (Bu belgeyi, üniversiteye belgelerin teslimi için doldurmanız gerekmektedir.buraya tıklayınız

  ÖNEMLİ BİLGİLER:

  • Normal öğrenim süresinde mezun olamamanız durumunda, aktif olarak öğrencilik haklarından faydalanabildiğinizi gösterir nitelikte bir öğrenci belgesi getirdiğiniz her yıl için bir seferde en fazla 1 yıllık ikamet izni düzenlenebilmektedir.
  • İkamet izni süreniz içinde; aynı üniversitenin farklı bir fakülte/bölümünde öğrenime devam etmeniz veya aynı şehirde farklı bir üniversiteye geçiş yapmanız halinde, öğrencilik statünüzde kesinti olmaması kaydıyla, bilgilerinizin güncellenmesi için durumunuzu il göç idaresi müdürlüğüne 20 iş günü içinde bildirmeniz gerekmektedir.
  • Farklı şehirde üniversite, fakülte veya bölüm değişikliği olması halinde 10 gün içerisinde yeni üniversitenizin bulunduğu şehirdeki il göç idaresi müdürlüğüne ikamet izni için müracaat etmeniz gerekmektedir. Bütün işlemleriniz yeni üniversitenizin bulunduğu şehirdeki il göç idaresi müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır.

Türkiye'de Yaşam Rehberi

Aşağıda günlük yaşam, eğitim, sağlık ve diğer önemli konular hakkında bilgiler bulabilirsiniz. Rehberi görüntülemek için buraya tıklayın.